E-abonamenty w pytaniach i odpowiedziach (FAQ) 


1. Jak kupić abonament przez Internet?

W celu zakupu abonamentu postojowego należy zarejestrować konto na stronie eabonamenty.zdmk.krakow.pl. Po rejestracji zostanie wysłany mail z linkiem aktywacyjnym.
Po aktywacji konta i zalogowaniu się na ww. stronie można dokonać zakupu wybranego abonamentu.

Zakup abonamentu jest możliwy wyłącznie na numer rejestracyjny pojazdu.



2. Jak długo trwa wydanie abonamentu internetowego?

Abonament typu „O” można nabyć tego samego dnia w przypadku dokonania płatności przez operatora płatności Autopay. Abonament taki ważny jest od czasu (chwili) jego zakupu do daty końcowej wskazanej na druku potwierdzającym nabycie abonamentu.
W innych przypadkach pierwszym dniem obowiązywania jest:

  • dla abonamentów typu „O” najwcześniej trzeci dzień roboczy od dnia złożenia kompletnego wniosku,
  • dla abonamentów typu „KR”, „N”, „I”, „M”, „A” najwcześniej szósty dzień roboczy od złożenia kompletnego wniosku.

Abonamenty mogą zostać wydane po złożeniu kompletnego zamówienia, uzyskaniu jego pozytywnej weryfikacji (nie dotyczy abonamentu typu „O”) oraz opłaceniu abonamentu na wskazany rachunek bankowy Zarządu Dróg Miasta Krakowa (nie dotyczy abonamentu typu „N”).



3. Problem z logowaniem do sklepu internetowego jak sobie poradzić?

W przypadku problemów związanych z logowaniem należy skorzystać z opcji „nie pamiętam hasła”. W innym przypadku należy skontaktować się z biurem Strefy Płatnego Parkowania. Informacje dostępne są w zakładce „Kontakt” oraz na stronie zdmk.krakow.pl



4. Kiedy otrzymam numer konta bankowego aby opłacić abonament?

Dla abonamentu ogólnodostępnego wygenerowanie numeru rachunku bankowego do wpłaty następuje niezwłocznie po złożeniu zamówienia, a w przypadku wyboru płatności online przez operatora płatności Autopay, płatność następuje od razu.
Dodatkowe opłaty związane z wykonaniem przelewu przez serwis operatora płatności Autopay, ponosi Klient.
Dla pozostałych abonamentów numer rachunku bankowego do wpłaty zostanie udostępniony po pozytywnej weryfikacji wniosku.



5. Dlaczego zamówiony e-abonament został anulowany?

Zgodnie z Regulaminem sprzedaży abonamentów postojowych za pośrednictwem sieci Internet zamówienia są anulowane w przypadku nieopłacenia abonamentu w ciągu 14 dni od daty złożenia zamówienia.

W przypadku zaksięgowania wpłaty na anulowanym zamówieniu można starać się o zwrot środków na konto lub po złożeniu nowego zamówienia wnioskować o przeksięgowanie wpłaty.



6. Czy otrzymam identyfikator na przednią szybę?

Począwszy od dnia 15 lipca 2024 r. nie są wydawane identyfikatory do umieszczenia za przednią szybą pojazdu.



7. Co w przypadku, gdy mimo zaznaczenia klauzli wyskakuje informacja "konieczne zaznaczenie klauzli"?

W tej sytacji należy odświeżyć dane strony internetowej (ctrl+f5) i upewnić się, że przeglądarka obsługuje zawartość JavaScript.