E-abonamenty w pytaniach i odpowiedziach (FAQ) 


1. Jak kupić abonament przez Internet?

W celu zakupu abonamentu postojowego należy zarejestrować konto na stronie eabonamenty.zdmk.krakow.pl. Po rejestracji zostanie wysłany mail z linkiem aktywacyjnym.
Po aktywacji konta i zalogowaniu się na w/w stronie można dokonać zakupu wybranego abonamentu.

Zakup abonamentu jest możliwy wyłącznie na numer rejestracyjny pojazdu.



2. Jak długo trwa wydanie abonamentu internetowego?

Abonament typu „O” można nabyć tego samego dnia w przypadku dokonania płatności przez Blue Media.
W innych przypadkach pierwszym dniem obowiązywania jest:

  • dla abonamentów typu „O” najwcześniej czwarty dzień roboczy od dnia złożenia kompletnego wniosku,
  • dla abonamentów typu „K”, „N”, „I”, „M”, „A” najwcześniej siódmy dzień roboczy od złożenia kompletnego wniosku.

Abonamenty mogą zostać wydane po złożeniu kompletnego wniosku, uzyskaniu jego pozytywnej weryfikacji (nie dotyczy abonamentu typu „O”) oraz po opłaceniu abonamentu na wskazany rachunek bankowy ZDMK (nie dotyczy abonamentu typu „N”).

3. Problem z logowaniem do sklepu internetowego jak sobie poradzić?

W przypadku problemów związanych z logowaniem należy skorzystać z opcji „nie pamiętam hasła”. W innym przypadku należy skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta OPP. Informacje dostępne są w zakładce „Kontakt” oraz na stronie zdmk.krakow.pl



4. Kiedy otrzymam numer konta bankowego aby opłacić abonament?

Dla abonamentu ogólnodostępnego wygenerowanie numeru rachunku bankowego do wpłaty następuje niezwłocznie po złożeniu zamówienia, a w przypadku wyboru płatności przez Blue Media płatność następuje on-line.
Dodatkowe opłaty związane z wykonaniem przelewu przez serwis Blue Media ponosi Klient.
Dla pozostałych abonamentów numer rachunku bankowego do wpłaty zostanie udostępniony po pozytywnej weryfikacji wniosku.



5. Dlaczego zamówiony e-abonament został anulowany?

Zgodnie z Regulaminem sprzedaży abonamentów postojowych za pośrednictwem sieci Internet zamówienia są anulowane w przypadku nieopłacenia abonamentu w ciągu 14 dni od daty złożenia zamówienia.

W przypadku zaksięgowania wpłaty na anulowanym zamówieniu można starać się o zwrot środków na konto lub po złożeniu nowego zamówienia wnioskować o przeksięgowanie wpłaty.